به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از صبحانه، شايد تکرار اين موضوع که سر پا نگه داشتن هواپيماهاي شرکت هاي مختلف ايراني در شرايط تحريم و فشارهاي ظالمانه غرب عليه مردم کشورمان چقدر سخت و نيازمند مديران مجرب و متخصصان حرفه اي است، حرفي تکراري و مورد تاييد همه مردم و مسئولان باشد اما گاهي قدر نشناختن چنين موضوعي، نياز به تکرار آنرا ضروري مي کند.
حوادث هوايي و زميني جزئي از تاريخ هوانوردي هستند و علي رغم همه مشکلات صنعت هوانوردي کشورمان در تامين قطعات مورد نياز، هنوز هم خطوط هوايي کشورمان از بهترين و امن ترين خطوط در دنيا محسوب مي شوند اما تکرار حوادث زميني در ايران، زحمات و هزينه هاي فراواني را به دنبال دارد.
هر از چند گاهي، خبري از تصادف وسيله اي نقليه با يکي از هواپيماهاي کشورمان منتشر مي شود تا اين سوال مطرح شود که چرا تعداد اين حوادث، به نسبت ديگر کشورها اينقدر زياد است.
نمونه هايي چون تصادف عجيب يک خودرو با ايرباس شرکت هواپيمايي آتا، برخورد اتوبوس با هواپيماي زاگرس در مهرآباد و تصادف عجيب ميني بوس «آسمان» با هواپيماي «هما» از آن جمله اند.
اما اينبار قرعه به نام فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) افتاده و اتوبوس حمل مسافر اين فرودگاه، ضمن برخورد شديد با ايرباس شرکت ماهان، خسارت فراواني را به اين هواپيما وارد کرده است. در اين حادثه که چند روز قبل رخ داده، شدت برخورد به حدي بوده که بخش قابل توجهي از اين هواپيما دچار صدمات شديد شده و حتي بخش بار اين هواپيما از بيرون قابل مشاهده بوده است.
يکي از تاثيرات بدي که اين حادثه مي تواند در پي داشته باشد بازتاب بين المللي ان در بين شرکتهاي مختلف هواپيمايي است که به اين سفر مي کنند و با نقل و گزارش اين حادثه توسط آنها، وجهه خارجي صنعت هوايي کشورمان خدشه دار خواهد شد.
بر اساس بررسي هاي اوليه، اين ايرباس مدل 310 ماهان اير به شماره ريجستري EP-MNX که بخشي از پروازهاي اين شرکت به اروپا را انجام مي داده فعلا و تا ماهها زمينگير خواهد بود و اشتباه يک راننده، يک هواپيماي سرحال و مدرن را از خطوط هوايي کشورمان حذف کرد.